 |
Dve šolje kafe dnevno za zdravo srce |
 |
 Nekoliko šolja čaja ili kafe dnevno štite srce od bolesti, pokazali su rezultati višegodišnjeg istraživanja u Holandiji. Praćenjem zdravlja 40.000 ljudi tokom 13 godina, utvrđeno je da oni koji piju više od šest šolja čaja dnevno smanjuju za trećinu rizik od srčanih oboljenja.
Rizik od bolesti srca smanjuju i dve do četiri kafe dnevno, prenosi BBC.
Mada efekat zaštite prestaje sa više od četiri kafe dnevno, čak i onima
koji piju toliko, smrt od moždanog udara ili raka ne preti više nego
onima koji kafu ne piju.
Čaj sadrži polifenole za koje se pretpostavlja da mogu smanjiti rizik od
kardiovaskularnih oboljenja i raka.
Kafa ima svojstva koja, u teoriji, istovremeno mogu povećati i smanjiti
rizik: potencijalno povećavaju holesterol, ali suzbijaju zapaljenja
povezana sa bolestima srca.
Studija koju je u junskom broju objavio časopis Američkog kardiološkog
udruženja (Journal of the American Heart Association) ukazuje da oni
koji dnevno piju dve do četiri šolje kafe ili čaja, time za 20 odsto
smanjuju rizik od oboljevanja.
"U osnovi, to je dobra vest za one koji vole čaj i kafu. Izgleda da ti
napici gode srcu, ne povećavajući rizik umiranja od nečeg drugog", rekla
je profesor Ivon van der Šuv, vođa istraživanja.
Međutim, Elen Mejson iz Britanske kardiološke fondacije (The British
Heart Foundation) ukazuje da "pušenje cigarete uz kafu potpuno ukida
bilo kakvu korist (od kafe)".
Mejson naglašava da "u svakom slučaju treba imati na umu da je za
održavanje srca u dobrom stanju ipak najvažniji zdrav način života".
|
|
| |
|
Prosečna ocena: 0 glasova: 0 |
|
|
|
|
|